心理不平衡的罪魁祸首

新年后开工以来,开始慢慢犯错了。

其中一项错误,就是没有询问对方的名字。虽然对方也不见得很有manner或professional,但是我自己本身也是没有报上名字,还不是一样..... 这个错误,我承认,从以前开始打自家工时已经犯了不少。无奈现在在外面靠自己,还是会犯下同样的错误,是因为早就被宠坏了吗?因为只是被责骂吗?因为不会被请吃炒鱿鱼吗?就是这些因素导致我毫无自觉,不会吸取教训吗!!!???

但是现在不同了,我是在帮别人打工,我的的确确是在领别人给的薪水,这一切一切都已经是180度大转变了。虽然我清楚明白我所犯下的都是小事一椿,可是小事也会变成大事!!! 久而久之,这些记录慢慢累积起来的话,其他人就会觉得我做事不小心.... 鸡蛋~~ 我不要这样咯.... Orz 别人对我有要求,我对自己也是有要求,我做不到的话,心理真的很不平衡的咯!!! 对,我现在就是有点不平衡了,怎样!!?? = = 但毕竟是我自己要求出去工作的,所以我一定要做好来,绝不能衰给别人看!!!! 更何况有一句话说 “learn from mistake”,所以那些曾经犯下的错,下次就不能再犯了。否则我心理又会不平衡,可能还会更为严重。

无论如何,加油呗~~~ >____<

4 comments:

  1. 有这样的想法,我相信妳一定行的,加油!

    没问题啦~

    ReplyDelete
  2. Learning from mistake sure is a long process but it does reward u in the future. Mistake are always welcomed if u wish to accel in ur career so take it as a challenge rather than some fool who happens to be a coward and just run away from difficulty, being hypocrite all the time and only wish for the best part of life. Those people might see life as if it's the garden of eden, but in reality, they're just radical dreamer with no clue or direction in life. Anyway do not get upset by what u had done, but appreciate what u learned from it :)

    ReplyDelete
  3. oh by the way, as for the hypocrite, just wondering why you can't even stand straight as a man and define your existence but instead hiding your identity as if you can't face yourself in front of the mirror?

    ReplyDelete
  4. 离:
    谢谢你~ >_<

    D:
    I'll do what my best is~ thanks dear~ ^^
    btw, u trying to fire up something wor~ haha.. nvm lah.. as my permission, u r allow to do so ;)

    ReplyDelete

纸条上de千言万语,跟着瓶子漂流到蓝色de岛屿.....